T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
SAKARYA / SERDİVAN - Serdivan Anadolu Lisesi

YKS Türkçe & Türk Dili ve Edebiyatına Nasıl Çalışılır?

  1. kisspng-vector-graphics-book-discussion-club-portable-netw-a-hitchhikers-guide-to-the-galaxy-pdf-epub-by-5d12a472b55089.6603056615615028347427Türkçede okuduğunu anlayamayan, anladığını yorumlayamayan öğrencinin diğer derslerden başarılı olma şansı yoktur. Bunun için kitap okumak şart.

  2. Kitap okuma alışkanlığı geliştirmek için, seveceğiniz bir tarz araştırın ve bulun. Günde en az yarım saat kitap okuyarak okuma alışkanlığı kazanmaya çalışın ya da çok zorlanıyorsanız 15 dakika ile başlayın ama başlayın.

  3. Dersi derste dinleyin, ders defterini düzgünce tutun ve ardından mutlaka tekrar yapın.

  4. Günlük ve haftalık tekrarlar düzenli olarak yapılırsa konular arası bağ kurma ve akılda kalıcılık artacaktır. Tekrarları önemseyin.

  5. Özellikle dil bilgisinde konu iyice anlaşıldıktan sonra test çözmeye başlayın ve yanlış çözülen veya anlaşılamayan soruları mutlaka öğretmenlere sorun, öğrenin. Ön yargılarınızı bir kenara atın 

  6. Bol bol soru çözün. Her gün mutlaka paragraf testi çözün. Kaliteli yayınlar edinin.

  7. Test çözerken farklı kaynaklardan yararlanın, çıkmış soruları mutlaka çözün ve özellikle ÖSYM’nin son yıllarda sorduğu yeni tarzda Türkçe sorularına yönelin.

  8. Yanlış yapılan sorular üzerinden kısa kısa notlar alın ve post-it yardımıyla görünür yerlere asın ve belli aralıklarla bu notları gözden geçirin.

  9. Deyim, atasözü, edebiyat terimlerinin ve yeni öğrenilen kelimelerin not edilmesi öğrenme açısından çok faydalı olacak434-4344609_clip-art-library-amsw-faculty-of-medicine-reviewtır. Bunun için “kelime kavanozu” tarzında bir çalışma yapabilirsiniz. Yeni öğrendiğiniz kelime vs. yazıp kavanoza atıp, ara ara tekrar yapabilirsiniz.

  10. Edebiyatta dönem yazarlarını öğrenirken şifreleme yöntemi kullanabilirsiniz. Örneğin; (OMO)GARİPÇİLER (1. Yeniciler)
  • O rhan Veli Kanık
  • M elih Cevdet Anday
  • O ktay Rıfat Horozcu

   11. Yazar-eser çalışması yaparken akılda kalıcılığı artırmak için “hikayeleştirme” yapabilirsiniz. Örneğin;

Cahit Sıtkı Tarancı:

  • Otuz Beş Yaş
  • Ömrümde Sükût
  • Düşten Güzel
  • Ziya’ya Mektuplar 

Cahit Sıtkı, 35 YAŞına geldiği zaman ÖMRÜnDE SÜKUT aramaya karar verip “DÜŞTEN GÜZEL” dediği ZİYA’sına MEKTUP yazmaya başladı.


     12. Yazar-eser çalışmalarında “hafıza karları” da kullanabilirsiniz. Kartların bir yüzüne yazarı ve eser türünü (roman, tiyatro, şiir vs.) yazıp, diğer tarafına eser adlarını yazıp çalışabilirsiniz.Yazdığın yazar-eser eşleştirme notlarınızı (ya da diğer) çalışma masanızın karşısına asıp, yatmadan önce ve sabah kalktığınızda gözden geçirebilirsiniz.


    13. Bol bol edebiyat testi çözmek de pekiştirici olacaktır.

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 01.10.2024 - Güncelleme: 01.10.2024 12:15 - Görüntülenme: 80
  Beğen | 1  kişi beğendi